onsdag 15. januar 2014

Kort med traktor.

For litt siden fikk jeg spørsmål om jeg kunne lage et kort til en gutt som ble 30år. Hans interesser var traktorer (John Deere) og jakt. Dette skulle gjenspeiles i kortet. Og jeg vet jeg ikke er alene om å syntes at guttekort er mye vanskligere å lage enn jentekort. Sikkert fordi det begrenser seg litt med bruk av stæsj. Syns ikke det passer med blomster, blonder, glitter, swirler og snirklete dies på et guttekort. Så da må man finne på noe som er litt mer maskulint. Traktor og jakt er jo ganske maskulint i seg selv, og med mørke farger, metall, brun sverte og stempel, litt hyssing og tags syns jeg kortet ble bra guttete. Jeg syns det er kjempemorro når jeg blir spurt om å lage et kort til en spesiell anledning og til en spesiell person hvor man på en måte vet litt mer om interesser og hobby. Sååå gøy!! Her er fremsiden av kortet:


Jeg tok utgangspunkt i et bilde av en John Deere traktor som jeg fant på nettet. Dette skrev jeg ut på glanset fotopapir sammen med John Deere symbolet. Syns det ble innmari fint med det blanke glatte mot den litt matte kartongen. Jeg skrev navnet på jubilanten med kule metallbokstaver fra Tim Holtz, og pyntet med tannhjul (også fra Tim Holtz) og tag med metallbrads under bildet.  Her er det jeg har brukt av matriell:

Bazzil:  vanilla, gråsvart, grønn, beige og brun.
Mønsterark: Fabscraps
Alfabet i metall: Tim Holtz
Tannhjul: Tim Holtz
Dies: Sizzix (tag) og Spellbinder (rammer)
Grå hyssing


Detaljer:






På innsiden av kortet tok jeg utgangspunkt i tema jakt siden jeg hadde valgt traktor på fremsiden. Her har jeg brukt samme farger bazzil og mønsterark fra Fabscraps. Mønsterarket med skog husker jeg desverre ikke hvor er fra. Her har jeg laget til et stort skrivefelt som jeg har svertet med brunt. I tillegg har jeg stanset ut og stemplet på 30 og stjerner ned i høyre hjørne. Pyntet med utstansede blader (Tim Holtz die). Dette skulle symbolisere skog og jakt. På venstre side har jeg stemplet et hjortehode og pyntet med samme blad fra Tim Holtz dies. I tillegg har jeg knyttet hyssing rundt motivet og festet en charm med teksten "Jubilant" Her har jeg også stemplet teksten "Grattis med dagen". Med metall brads på sidene og svertet kanter.


Detaljer:






Håper mottakeren ble fornøyd :-) Giver ble ihvertfall det, og det er alltid kjekt :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar